Friday, January 28, 2005

Ρίζες...

Η μητέρα μου ήταν απ΄τη Λάρισα! Τουλάχιστον έτσι νόμιζα..δηλαδή για να πω την αλήθεια μου, γεννήθηκε στη Λάρισα, αλλά οι γονείς της ήταν απ'το Αϊβαλί..
Μια φορά, παλιά πολύ παλιά, που μαγείρευα και ήταν και η θεία μου παρούσα (η μόνη αδερφή της μαμάς μου και γενικά η μόνη που έχει μείνει απ'το σόι) αναρωτήθηκα δυνατά πώς, μόνο εγώ απ'όλη την οικογένεια μαγειρεύω τόσο πικάντικα και με τόσα μπαχαρικά.. "Τα γονίδια τα μικρασιάτικα θα'ναι.." είπε γελώντας η Ντάντα (τη φώναζα έτσι από μικρή γιατί δεν μπορούσα να πω το Αλεξάνδρα..και της έμεινε!). Δυστυχώς δεν έδωσα την πρέπουσα σημασία τότε..Κακώς..πολύ κακώς γιατί τότε θα μπορούσα να μάθω κάτι παραπάνω!
Τώρα η Ντάντα με την ηλικία που έχει και με τα τόσα απανωτά χτυπήματα της μοίρας.., τα έχει λίγο (εως πολύ) χαμένα και δεν θυμάται σχεδόν τίποτα!
Τα λίγα που μπόρεσα να μάθω ήταν ότι η γιαγιά μου ήταν απ'το Αϊβαλί και έφυγε το 1922 (αυτό συμπερασματικά και με συνειρμούς βγήκε..όχι που θα θυμόταν η Ντάντα χρονολογία..)! Πήγε απέναντι στην Μυτιλήνη και από εκεί κάτι μακρινές ξαδέρφες της, την πήραν..στη Λάρισα!
Διηγήθηκα στην αδερφή μου την μικρή μου ανακάλυψη και φτιάχνοντας τρελά σενάρια..σκεφτήκαμε να το ψάξουμε λίγο, μήπως και βρούμε κάτι..κάτι απ'το παρελθόν που να υπάρχει και στο παρόν!
Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω από απλές ερωτήσεις σε μπαμπά, φίλους και γνωστούς..
Και το μόνο που βγήκε στην επιφάνεια..ήταν ότι η γιαγιά μου είχε μια αδερφή. Μια αδερφή που πήγαν μαζί στη Μυτιλήνη, αλλά όχι στην Λάρισα.. Αλληλογραφούσαν για πολύ καιρό και μετά..χάθηκαν!(μα να χαθείς με την αδερφή σου??)
Οι φήμες .. έλεγαν ότι ερωτεύτηκε τρελά έναν Τούρκο και η συνέχεια..άγνωστη!
Πώς?Ποιον? Τον παντρεύτηκε?? Παιδιά έκαναν??
Ερωτήσεις..και χωρίς απαντήσεις.
Έμεινε μόνο το σενάριο, ότι κάπου πάνω στη γη, ίσως έχουμε κάποια μακρινά ξαδέρφια! Κάποιον που θα μπορούσε να ρίξει φως στην "ανακάλυψή" μου!
Όχι τίποτε άλλο.. δεν έχω και πολλά στοιχεία να πάω και στη Νικολούλη...!!!

2 comments:

elpinor said...

θα σου προτεινα να διαβασεις το βιβλιο του Φ.Κοντογλου :"Αιβαλι πατριδα μου" και το "Οταν οι αστοί εγιναν προσφυγες " της Παναγιωταρέα.
Οι Κυδωνίες (απο κει καταγομαι κι εγω)ή Αιβαλι ηταν μια αμιγως Ελληνικη πολη με πολυ ενδιαφερουσα ιστορια,πολιτισμο ,παραδοσεις.
Αν θες κατι να με ρωτησεις,ευχαριστως να σου απαντησω.

occhiata said...

Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τις πληροφορίες...
Το κακό είναι ότι ούτε το επώνυμο θυμάται κανείς!
Θα το παλέψω λίγο ακόμα...μια πηγή δεν έχει ερωτηθεί..yet!!!